DKV figyelő

Írjatok akármilyen DKV-val kapcsolatos észrevételt, panaszt a dkvfigyelo@gmail.com címre. Ha szeretnétek egy járattal kapcsolatban szavazást indítani pl. a 36-os járat újra a Dobozi lakótelepig közlekedjen, írjatok fent megadott címre.

Friss topikok

2010.05.11. 13:31 Zsigmi

Blogajánló: DKV terror Debrecenben

Gergő összeállítása a sokadik bizonyíték arra, hogy nem minden fenékig tejfel, amit a mindenkori (ön)kormány(zat) annak állít be. Éljen a cívis civil újságírás!

Sziasztok!

Örömmel látom, hogy van olyan honlap, ahol bárki elpanaszolhatja a DKV kapcsán ért sérelmeket. Én ezekről egy cikket írtam. (...) Nagyon hálás lennék, ha a blogodban megemlítenéd, ezzel is segítve, hogy az írásom mondanivalója minél több emberhez eljusson. Sajnos a helyi médiumokra nem számíthatok, mert Debrecentől kapják a pénzüket és valószínűleg nem fogják ezért lejáratni a DKV-t.
 
Üdvözlettel:
Gergő 

Kedvcsinálónak néhány kiragadott mondat és persze link a teljes irományra hajtás után.

Az egyik probléma továbbra is a jegyellenőrök egy részével van. Én megértem, hogy nem diplomásokat kell foglalkoztatni, de azért az utasok érdekében figyelembe kellene venni a jelentkezők jellemét is, mivel ezzel van a legnagyobb baj. Akinek az a feladata, hogy emberekkel érintkezik és kommunikál, attól jogosan elvárható a társadalom által felállított kommunikációs normák betartása.

Elsőajtózás, amiről már mi is írtunk - és ami a Volán-korszakban sem működött igazán:

...néhány óra kivételével csak az első ajtón lehet felszállni, a többit csak azután lehet kinyitni, ha már mindenki előre ment. Elméletben talán működne is, de mint tudjuk, az elmélet és gyakorlat között elméletben nincs különbség, gyakorlatban pedig van. Egyszerűbben megfogalmazva: a mindennapi életben betarthatatlan, logikátlan és utasbosszantó.

Mint mindenhol, a DKV-nál is dolgoznak rendes emberek: 

...vannak nagyon rendes és emberileg normális buszvezetők is. És mivel ők azok, akik tényleg az utasokért vannak, ezért szeretnék róluk is megemlékezni, ellensúlyozva a negatív megítélésüket. Sajnos ők vannak kisebbségben, ami nagy kár és elszomorító.

A teljes írás Gergő blogjában olvasható.

5 komment

Címkék: vélemény közlekedés debrecen dkv panasz civisbusz


A bejegyzés trackback címe:

https://dkvfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr941992339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gergo1985 2010.05.12. 15:58:18

@catcher:

Nagyon rosszul értelmezed, mert én nem nézek le senkit sem. Az tény, hogy az egyetemisták között is vannak faragatlan emberek. Sajnos a diplomával nem feltétlenül jár együtt a jó modor (mivel többek között azt sem tanítják az egyetemen). Bár ettől függetlenül más hibája is van az oktatási rendszernek...

Nekem sok ismerősőm van, akik között van diplomás és szakközepet kijárt ember is. És elmondhatom, hogy mindegyikük nagyon rendes, ezért is a barátaim.

A diplomás dolgot azért említettem meg a cikkemben, mert szinte biztos, hogy a DKV ezt hozná fel a mentségére, hogy az alacsony végzettségű emberek már csak ilyenek. De ez nem igaz, mint ahogy az előbb is írtam, vannak közöttük nagyon rendesek is.

Egy szó, mint száz: én nem papír alapján ítélem meg az embereket, hanem a személyiségük alapján.

Hányszor voltam olyannak a szemtanúja, mikor sokan álltak a megállóban, de a vezető mégsem nyitotta ki az ajtókat, csakis elől. Persze, hogy vannak kivételek, de azért nem ez a nagyrészt jellemző. "Csúcsidőn" kívűl is állhatnak sokan a megállóban...

Nem tudom megérteni, ha sok az ember a megállóban, akkor miért nem állhatnék középre? Nem fogok elől tolongani, ha középen kényelmesen felférnék. Az természetes, hogy a kis megállókban előre megyek és bemutatom a bérletem. De ha indokolt, akkor én bármelyik ajtón felszállok.

Félreértés ne essék, nem bliccelni akarok. Több mint 10 éve van bérletem, szóval én nem károsítottam meg a DKV-t, így jogosan elvárom a tisztes bánásmódot.

Én a cikkemben nem panaszkodom, hanem az igazságot és a valóságot mutattam be azoknak, akik nyitottak rá.

noirA 2010.05.15. 19:41:26

Szerintem az első ajtózást ellenezni felesleges. Egyszerűen el kellene fogadni a rendszert és ha jön a busz, rögtön menni az első ajtóhoz. Ha mindenki megértené, h ezt kell csinálni és nem dacoskodik, sokkal gyorsabban haladna a dolog.
És akkor most jöhetnék a nyugati városokkal, ahol ez teljesen természetesen működik. Ahol én voltam, ott még csúcsidőben sem nyitották ki a sofőrök a többi ajtót. Mégis gördülékenyen ment a felszállás. Nem ragadt le senki a busz elején, hanem eloszlott a tömeg a busz belsejében.
Én úgy látom, hogy sokszor villognak a buszon a külső nyitó gombok, de az emberek többsége még ezt sem szokta meg. Pedig ha megnyomná, felszállhatna hátul is, attól függetlenül, h a sofőr csak elől nyitotta ki az ajtót.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2010.05.16. 19:50:54

@noirA: Az utolsó bekezdéseddel nem értek egyet: mióta elsőajtós rendszer van a DKV-nál, én még nem láttam villogó külső ajtónyitó gombot. Ha gyakrabban engedélyeznék a sofőrök, megszoknák az utasok is. (Továbbá a külső ajtónyitás és az elsőajtózás egyszerre szerintem elég paradox.)

gergo1985 2010.05.30. 10:36:04

A zöldgombos ajtónyitás nagyon kulturált megoldás lenne (Budapesten például jól működik), de a DKV ezt is korlátozza.

Csak akkor kezdenek villogni a külső zöld körök, ha a buszvezető az első ajtón kívül kinyitott legalább mégegyet.

Ebben a formában sajnos ennek a rendszernek sincs logikája és ez sem szolgálja az utasok kényelmét.
süti beállítások módosítása