Most az a legjobb ha nem kommentálom a kis élménybeszámoló magáért beszél:
Egy utas élményei az új menetrendről és járatmódosításokról
Május 16, hétfő reggel 8:30 Kapkodás, rohanás, 40-kor megy a busz, egészre be kell érni az egyetemre. 8:35 egy 10-es busz suhan el a Bethlen utcán. Ez meg honnan került ide? Ennyire késésben lenne? 15-kor kellett volna mennie. 8:40 a Honvéd utcai megállóban. Hol van már a 26-os? 8:46 Merre járhat a 10-es? Mintha kevesebb tábla lenne. Homlokcsapás, kedves utasnak hatalmas kő esik le a fejében. Menetrend változás, megszűnt a 26-os vonal. Na nézzük hogy is járnak a buszok. 17, 37, 57-kor megy a 10-es az egyetem felé és ennyi, slussz passz. Káromkodás és önostorozás, hogy lehet ilyesmit elfelejteni? Nem marad más várjuk az 57-kor jövő buszt… két percet késik, most már biztos nem ér be az ember időben. A Bethlen utcáról megszűnt az egyetem irányába a késők számára a közlekedés. Mivel ha már kimegyek a 35-kor menő buszhoz 5 perccel hamarabb is indulhatok így kényelmesen gyalog beérve. Egészségesebb, és olcsóbb, mint fizetni a bérletet. De azért rendelkezem bérlettel, hogy ha elaludnék akkor ne legyek bajban, de most már nem élhetek ilyen luxussal, mint holmi elalvás, mert ha egészre megy az ember hamarabb kell indulni, mint eddig mikor még késésben sem volt az ember. Viszont a buszon lévők száma nem változott, ellenben érdekelne a bérletesek száma hogy változik ezek után, mert eggyel már biztos kevesebb lesz, az ehavi bérletem még elhasználom, jövő hónapra már nem veszek, felesleges.
Május 17, kedd hajnal 5:07 Futás a 32-es Csemete utcai megállójához. A kiírás szerint 5:10-re van a megállóban a Doberdó irányába közlekedő busz. 5:08, már látom a megállót és az elsuhanó buszt. Ennyit a pontos közlekedésről. (tudom, én vagyok a naiv, hogy nem mentem 5-10 perccel hamarabb oda) Teljesen rendben van, hogy a megállóban a 0, a megállót jelképezi és figyelembe van véve a későbbi megállók menetidejénél a nap folyamán az időtől eltérő forgalom, de a 0 minden megállóban a menetidő 1 szerint van kiírva. Tehát ha tegyük fel, kimegyek csúcsidőben, akkor teljesen reális, hogy a nagyállomástól a csemetéig 17 perc az út, viszont hajnalban, mint a példa mutatja akár 15 is elég lehet vagy kevesebb, ha tempósabb sofőrrel van dolgunk esetleg még ennél is kevesebb forgalommal. Viszont a megállóban a 17 perchez megadott idő marad kiírásra és ha egy nem idevalósi turista megnézi nem fog azzal kalkulálni, hogy honnan indul a busz és a debreceni forgalmat ismerve mennyi idő lehet ideérni kihalt város mellett. Csak azt, hogy 10-kor megy a busz és milyen dolog az, hogy nem akkor megy. Eddig ismerve a teljes útvonalat az ember tudott számolni, hogy mit jelenthet hajnal, reggel, délben, délután, este a megadott tájékozódási idő a megállóba érkezésnél. Mert ami reggel 17 perc, az délben esetleg 20 is lehet, este meg csak 13. Egyetlen pozitívuma az új kiírásnak, hogy láthatja az ember csúcsidőben és kihalt időszakban milyen gyorsan ér a végállomásra a busz. Van egy tippem, bölcsész találta ki az új menetrend kiírást?
A hét további részében maradtam a gyalogos útvonalaknál, mert furcsa mód sose volt ott pontosan a busz a megállóban. Vagy hamarabb, vagy később ért oda vagy nem is járt. Hogy is volt az utasszámlálás? Érdekelt egyáltalán bárkit, hogy tömött buszvonalakat szüntettek meg? Vagy ez lenne a lakosság egészségre nevelése? Alig várom az első nagyobb esőzéseket ősszel. Teljes káosz lesz, az eddig biciklizők, sétálók buszra szeretnének majd szállni, de nem lesz mire.
Ui.: Egy külső városrészben lakó ismerős panaszkodott a minap a törölt járatokról és az új menetrendről. Eddig otthonról a Füredi útig 15 perc alatt busszal ott volt. Most a Nagyállomásig kell utaznia és onnan fel 31 vagy 32-vel. A két busz együtt másfél óra utazást jelent, ha egyik-másikra várnia kell, lekési. Szóval csak gratulálni tudok a DKV Zrt munkatársainak. Megint csináltak valami okosat….
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tepsifan · http://kephatas.blog.hu 2011.05.24. 20:01:13
attila1102 2011.05.25. 05:34:10
borotokunam 2011.05.25. 11:10:13
Andris_DFSE 2011.06.01. 21:36:24
Így született pl a 11-es busz
....
Nialis 2011.07.20. 17:47:39