DKV figyelő

Írjatok akármilyen DKV-val kapcsolatos észrevételt, panaszt a dkvfigyelo@gmail.com címre. Ha szeretnétek egy járattal kapcsolatban szavazást indítani pl. a 36-os járat újra a Dobozi lakótelepig közlekedjen, írjatok fent megadott címre.

Friss topikok

2010.07.07. 19:06 Zsigmi

A DKV-figyelő 16 pontja

Nem tehetünk arról, hogy dicséretek helyett panaszok érkeznek hozzánk. Nyilván, ha valami jól működik, azt általában nem kommentálják az emberek - ha viszont rosszul, akkor keresnek egy helyet, ahol leírhatják a sirámaikat. Évekkel ezelőtt indult el a BKV-figyelő blog, mára a fővárosi cég (kénytelen-kelletlen) együttműködik a szerzőjével és reagál az ott megjelenő írásokra. Mi a DKV kommunikációs igazgatójától kapott lerázó válaszon kívül eddig semmilyen hivatalos tájékoztatást, állásfoglalást, reakciót nem kaptunk. Számos építő jellegű kritikát fogalmaztunk már meg itt, például A múlt, A karaván effektus és a Kísért a múlt című írásokban, legutóbb pedig némi felháborodást is a legújabb változások okán. Mivel minket, szerzőket és néhány kommentelőt leszámítva más nem foglalkozott az üggyel, összeírtam néhány pontban, melyek azok a változtatások, amelyeket a DKV-tól várnánk. (Hozzászólásával mindenki kiegészítheti a listát!)

A legfontosabbak

  • Menetrendek és járatok felülvizsgálata, alkalmazkodás az utasok tényleges számához és igényeihez
  • A forgalmas vonalakon a csúcsidei menetrend és a csuklós/szóló buszok arányának felülvizsgálata
  • Tanszünetes menetrend felülvizsgálata (tanszünet != munkaszüneti nap/ünnepnap)
  • 28-as buszjárat visszaállítása vagy hasonló, átszállás nélküli összeköttetés a Doberdó utca és a Dobozi lakótelep között
  • Utaspanaszok kivizsgálása, különös tekintettel a járművezetők és ellenőrök magatartásával valamint a sofőrök vezetéstechnikájával kapcsolatosakra

Átlagos fontosságúak

  • Az elsőajtós rendszer megszüntetése vagy egységes járművezetői gyakorlat kialakítása az ajtónyitásra és a külső ajtónyitó gombok engedélyezésére vonatkozóan
  • Működő kijelzők, monitorok, külső és belső hangos utastájékoztató rendszerek
  • Működő hűtő-fűtő berendezések és azok megfelelő használata
  • Valódi (GPS alapján számított) érkezési idők kijelzése a megállók oszlopain
  • Havi és félhavi helyett 30 ill. 15 napos bérletek
  • Jobb kommunikáció a médiával, blogokkal és szakmai szervezetekkel (pl. Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület)

Alacsonyabb prioritásúak

  • Normalizált járatjelölési rendszer (kevesebb aljárat, áttekinthetőbb, megjegyezhetőbb számozás)
  • Internetes és mobiltelefonos jegyvásárlás
  • Internetes és mobiltelefonos járat-nyomonkövetés (mint a Hajdú Volán helyközi járatain)
  • Az egyetemi campusokat (Böszörményi út, Egyetem tér, Kassai út, Ótemető utca) összekötő gyorsjárat
  • Belső utastájékoztatók feltöltése tartalommal (mint a kezdetekkor, pl. térkép és hírek)

7 komment

Címkék: közlekedés debrecen dkv civisbusz


A bejegyzés trackback címe:

https://dkvfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr172136680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DePassant 2010.07.09. 01:33:58

csúcsidei és nem csúcsideji. enyje!

már 30napos bérlet van, nemde? csak havibérletnek hívják.

személy szerint kiemelném az egységes ajtónyitási gyakorlatot, és nagyobb figyelmet kérünk fordítani a buszvezetők vezetéstechnikájának fokozott ellenőrzésére valamint a fűtő/hűtő rendszerek rendeltetésszerű üzemeltetésére (mert megint az van, hogy spórolunk a gázolajjal és nem megy a légkondi...)

és valóban ez a betűjeles dolog szánalmas 3 ábécé ikszipszilon dzsé, komolyan ki ez a hülye aki ezeket megálmodja??

jah és még valami: a DKV vezetése gyakoroljon már valami nyomást a megfelelő szervekre (önkormányzat vagy közútkezelő, mittomén) hogy ami utakat a buszaik felszántanak (31-32 remek példa), és olyan nyomvályúkat hagynak, hogy az már életveszélyes, legyenek kedvesek kijavítani!!!!
így talán nem esnek szét a buszok 2 éven belül és mi sem törjük ki a nyakunkat (kerékpárosok).

és végül: a jegyérvényesítő gépek minden forduló utáni ellenőrzése, szükség esetén azonnali javítása/cseréje

Állítsuk meg a ......... 2010.07.09. 08:03:02

Nekem van egy kifogásom az újtipusú bérletigazolványokkal kapcsolatban: nem tetszik, hogy az igazolvány elején van a nevem, és a címem feltüntetve, a volánoson hátul volt, szerintem az ellenőrnek addig míg érvényes bérlettel utazom semmi köze a nevemhez és a címemhez.
A jeggyel rendelkező utazók anonimek, míg mi bérletesek, drága pénzen ki vagyunk szolgáltatva az ellenőröknek.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2010.07.09. 08:38:35

@DePassant: Javítva, kösz.

Még 30 napos bérlet van, július 12-től ismét havi lesz.

panjabi 2010.07.26. 14:49:57

Lehet tudni valami fejleményt a cseresznyéző vagy a roma származású verekedő ellenőrök ügyében? Elbocsátották őket a cégtől? A blog szerkesztősége szokott hivatalos válaszokat kapni a felmerülő problémákra a DKV vezetőségétől?

panjabi 2010.07.26. 21:43:50

@hodosy: Érdekes ez azért! Köszönöm az infót! Üdvözletem!