DKV figyelő

Írjatok akármilyen DKV-val kapcsolatos észrevételt, panaszt a dkvfigyelo@gmail.com címre. Ha szeretnétek egy járattal kapcsolatban szavazást indítani pl. a 36-os járat újra a Dobozi lakótelepig közlekedjen, írjatok fent megadott címre.

Friss topikok

2010.07.03. 00:17 Zsigmi

Születésnapi ajándéközön a DKV-tól

A DKV abban a sajátos helyzetben van, hogy a debreceni buszközlekedés megreformálásának első évfordulóján nem kapják, hanem adják az ajándékot. Szerdán volt egy éve, hogy Debrecen helyi buszközlekedése a Hajdú Volántól a DKV, Cívisbusz, Inter Tan-Ker, whatever kezébe került. A cég legfrissebb sajtóközleménye jelentős változásokat tartalmaz a város teljes tömegközlekedési hálózatára nézve. Az itt leírtak 2010. július 12-én lépnek érvénybe. Hajtás után csak néhány módosítást emelek ki az új menetrendből, a lista távolról sem teljes.

Tanítási időszakban hétköznapokon kicsit ritkábban jár a villamos reggel 7-8 és délután 13-16 óra között. A korábbi 4 perces követési idő helyett a menetrendben 4-6 perc szerepel. A kérdés, hova tűnnek a felszabaduló villamosok. Ha pedig nincsenek ilyenek, az eddigi négy perc csak blöff volt?

Új trolijáratot kapunk 2D néven. A Segner tér – Dobozi lakótelep távot a Petőfi téren keresztül teszi meg. De ki az, aki a Petőfi téren át akar eljutni a Dobozi lakótelepről a Segner térre? Ilyen célra ott a 34-35-36-os, sokkal rövidebb útvonallal. (Itt jegyezném meg, hogy nem én vagyok az egyedüli, aki utálja ezt a járatszámozási technikát. Értelmesebben is lehetne művelni, de minél tovább halasztják, annál nagyobb káosz lesz belőle - lásd a budapesti példát.)

Lesz ismét 4-es trolink, útvonala: Segner tér - Nyugati utca - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktár utca - Hajnal utca - Munkácsy Mihály utca - Víztorony utca - Ótemető utca - Rakovszky Dániel utca - Faraktár utca - Kossuth utca - Széchenyi utca - Nyugati utca - Segner tér.

A 10-es busz hétvégén reggel sűrűbben közlekedik.

A 11-esen a hétvégi mellett ünnepnapi menetrend kerül kialakítására. (Néhány hétvégi járat ünnepnapokon nem indul.) A 11Y megszűnik.

A 25-ös és 25Y-os autóbuszok végállomásának áthelyezése miatt egyes megállóhelyek nevei megváltoznak: a Borzán Gáspár utca felé Veres Péter utcáról Zsigmond Ferenc utcára, Józsai utcáról Veres Péter utcára; a Dósa nádor tér felé Meggyfás utcáról Veres Péter utcára, Veres Péter utcáról Vay Ádám utcára változnak a megállóhelyek elnevezései.

A 15-ös számú autóbusz munkaszüneti napokon immár nem közlekedik.

Nem tudom, miért, de még mindig ritkítják a 24-es járatokat, de hihetetlen tömeg szokott lenni napközben, főleg délután, amikor rengeteg egyetemista szeretne eljutni az Egyetem térről a Kassai úti campusra vagy vissza. Ráadásul ezek a buszok kivétel nélkül szólók. Hiába szerepelteti a cég minden egyes sajtóközleményében, hogy a változtatások a lakosság igényeinek figyelembevételével készültek, úgy látszik, az egyetemi polgárságot elfelejtették megkérdezni - pedig közülük csak kevesek engedhetik meg maguknak az autót. Nem egy ilyen ismerősöm gyalogol a campusok között, mert nem éri meg neki bérletet venni, hiszen úgysem fér fel a buszra (és ha véletlenül felférne, akkor is késik vagy elmegy hamarabb).

Az eddigi 30-as és 49-es számú autóbuszjáratok összevonásra kerülnek tanszünetben és hétvégén. Hétköznapokon (tanítási időben) a Diószegi út és a Jégcsarnok (és vissza irány) között 30A jelzéssel közlekednek.

A 31-es és 32-es vonalon hétköznapokon (tanítási időszakban) 8 és 13 óra között, valamint hétvégén 14 és 18 óra között ritkábban közlekednek a járatok, továbbá bevezetésre kerül az ünnepnapi menetrend. Ezekre a 24-esnél leírtak érvényesek: egy halkonzerves doboz hozzájuk képest lakatlan sziget.

A nagy dérrel-dúrral beharangozott átszállás nélküli Dobozi ltp. - Józsa tengely felbomlik: a 34, 35, 35Y és 36 jelű autóbuszok Józsáról már csak a Segner térig közlekednek, a 34J, 35J, 35S, 351 és 36J jelű autóbuszjáratok pedig megszűnnek. Az indok: környezetvédelem. Az utasszám meg kit érdekel? Így legalább duplán fizet az, aki jeggyel utazik a Böszörményi útról a Dobozi lakótelepre.

A 42-es és 43-as számú autóbuszok járatai is ritkulnak (tanítási időszakban hétköznap délután, valamint este), és itt is lesz ünnepi menetrend.

Nagyon fontos változás, hogy a havi bérletek érvényessége újra a régi lesz: a hónap első napjától a következő hónap ötödikéig. Úgy látszik, a lakosság túl sokat spórolt vele.

Fogadjuk tehát szeretettel a DKV ajándékát, avagy nyeljünk a békákat, ahogy tettük azt a Hajdú Volán idejében is. Bámuljuk hozzá a pontosan egy éve nem működő kijelzőket, monitorokat, hallgassuk a csendet a "hangos" utastájékoztatóból, bosszankodjunk tovább, hogy a megállók elektronikus kijelzői nem a valós, hanem az ideális világot mutatják, és ha véletlenül jön a kiszemelt jármű, nyomorogjunk együtt, hiszen nem keveset fizettünk érte, a menetrend pedig a mi "igényeinket figyelembe véve" készült!

7 komment

Címkék: vélemény közlekedés busz debrecen dkv villamos troli civisbusz


A bejegyzés trackback címe:

https://dkvfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr662126309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CYHMK · http://bukottfocistak.blog.hu/ 2010.07.03. 03:22:26

élt vagy fél évet ez a 30 napos bérlet? megint jöhetnek a kilométeres sorok az árusítók előtt, mivel megint mindenkinek egyszerre fog lejárni a bérlete.

arra amúgy nem jöttek rá, hogy lehetne kihasználni a millió garázsjáratot, és ne fogyasszák az üres buszok feleslegesen a benzint? nem lehetne a garázsjáratoknak is utast szállítani és az útjába eső minden megállóban megállni?
ha itt a derék utcán kimegy nappal az ember, háromból két busz garázsjárat...

Joe_bácsi 2010.07.04. 14:57:04

Azért azt is tartsuk szem előtt, hogy a hosszú járatok nem tervezhetők. a dugó van a Kossuth utcán, akkor nem érhető el a városból Józsa. Az ilyen járatokra igaz, hogy a 45 perces menetidő este 20-ra csökken. Találd ki mikor ér egy öztes megállóba. Én szívesebben venném, ha kevesebb járat lenne, inkább gyalogolok 3-5 percet, s utána tudjam, hogy 5 percen belül jön, amivel mehetek, mint 1 perc alatt megálóban legyek, aztán félóráig nézzem, hányfajta busz meg el...... És nem merek felszállni, mert hátha jön az enyém.....

srácz 2010.07.04. 22:03:33

Az milyen szép lesz, mikor reggel cúcsidőben a tömött józsai csuklós buszról a segner téren mindenki leszáll, hogy megcélozza a szóló 4-es trolit, hogy bejusson a belvárosba :S

martea 2010.07.06. 16:41:09

azt hiszem végképp eljött a pillanat, amikor átállok a biciklire

SH4RK 2010.07.08. 01:50:39

Milyen jó, hogy elköltöztem vidékre, így csak a villamos érint már.

Trouw 2010.08.16. 19:00:42

Ez mekkora hülye kérdés:
"Új trolijáratot kapunk 2D néven. A Segner tér – Dobozi lakótelep távot a Petőfi téren keresztül teszi meg. De ki az, aki a Petőfi téren át akar eljutni a Dobozi lakótelepről a Segner térre?"
Hát az, aki a Doboziról a Nagyállomásra akar menni, mert utazik, vagy ott tud átszállni egy olyan buszra, ami a munkahelyére viszi. Nem tudom, hogy feltünt e, de a kettes trolin mindig a segner-dobozi szakaszon van tömeg, utána alig vannak rajta. Ja, mert a Doboziról kevesebben mennek a temetőbe, mint a Nagyállomásra és fordítva??
A 15-ösért sírok, mert nekem pont jó, bár szinte mindig van ülőhely = kihasználatlan.
Az egyetemről a Kassaira én 3E-vel járok. Jah, hogy az gyorsabban is átér? Legalább van időm büfézni, akarom mondani átnézni a jegyzeteimet.
A bérletekkel való játék nagyon rossz húzás a DKV-tól. Lehet, szólni kéne Lajosnak, hogy jönnek az önkormányzati szavazások.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2010.08.17. 11:22:35

@Trouw: Nem tudom, melyik szakon vagy, de én IK-sként sosem érem el a 3E-t (a 24-est is alig). Nem túl hallgatóbarát ez a menetrend, a Kassairól visszafelé pedig egyenesen FAIL.

Persze ennek érdekében tehetne az egyetem/oktató is: nem 20 percet kellene biztosítani az átérésre. De ez nem az a blog...