DKV figyelő

Írjatok akármilyen DKV-val kapcsolatos észrevételt, panaszt a dkvfigyelo@gmail.com címre. Ha szeretnétek egy járattal kapcsolatban szavazást indítani pl. a 36-os járat újra a Dobozi lakótelepig közlekedjen, írjatok fent megadott címre.

Friss topikok

2010.06.08. 19:23 hodosy

Nettó hülyeséget állít a DKV kommunikációs vezetője

Saját észrevétel alapján ma a buszokon nagyon meleg volt. Amikor tavaly, a DKV átvette a helyi buszközlekedésben a szerepet a Hajdú Volántól, azt az ígretet kapták a debreceniek, hogy nagyon szép, környezetkímélő és nemutolsó sorban klimatizált buszokat kapnak. Az előbbiek talán így is vannak, de az utóbbi nem egészen.
Ma és már valószínüleg egy pár nappal ezelőtt is nagyon meleg volt a buszokon, a beígért klíma sehol, ha elég érdekesnek találnának minket, akkor nem a  kedvenc hírportálunktól kéne idézni:

Ezekre reagálva mondta el Kovács Attila, hogy a buszok alapfelszereltségéhez tartozó klímaberendezés működését a járművezetők nem tudják befolyásolni. Azok akkor kapcsolnak be, ha a menetszéllel együtt észlelt külső hőmérsékelet 28 fok főlé emelkedik, 35 fokig pedig fokozatosan növekszik az intenzitásuk.

A számítógépvezértlésű klíma alkalmazásával a járművezetőket akarják tehermentesíteni, hogy elsősorban a közlekedésre tudjanak koncentrálni.

Ennek ellenére a DKV honlapján ezt olvashatjuk:

Fűtés, szellőzés
Az autóbuszban vizes fűtésrendszer található, 2 csöves fűtőradiátorokkal és ventillátorokkal, amelyek manuálisan és automatikusan is vezérelhetőek.
Kiegészítő fűtőberendezés motor előmelegítéshez, páramentesítéshez és az utastér fűtéséhez. A fűtőkészülék 7 napra előre programozható órával rendelkezik.
Az autóbuszban beépített hűtő-fűtő légkondicionáló berendezés biztosítja a komfortos hőmérsékletet.

Ha fütőkészüléket lehet programozni és manuálisan is állítgatni de ez kapásból ellent mond a buszvezetők tehermentesítésének, akkor a klímát is lehessen progamozni és manuálisan is állítani de nem tartom valószínűnek, hogy a sofőr folyamatosan a klímát vagy a fütést állítgassa, amikor elindul bekapcsolja és kész. Ha valóban úgy van, hogy a klímát csak automatikusan lehet állítani akkor ez egy óriási tervezési hiba.


 

4 komment

Címkék: vélemény busz debrecen dkv napló klíma hűtés fűtés civisbusz


A bejegyzés trackback címe:

https://dkvfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr662067095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2010.06.08. 21:19:26

Értem én... Azért van automatára van állítva, hogy a sofőrök ne tudjanak vele spórolni. De akkor állítsák be úgy, hogy hűtfön-fűtsön, amikor kell!

méhészborz · http://debi.blog.hu/ 2010.06.09. 13:39:45

Ma utaztam olyan buszokon(mindkettő 31-es vonal, mindkettő csuklós)ahol az egyiken öt perc után dideregtek az utasok, a másikon minden ablak nyitva, és fullasztó hőség.
Akkormost mivan?????

Zotya 2010.06.10. 00:29:28

Az is nagy eredmény, ha a járműveket egyáltalán látják a diszpécserközpontban, nem hogy távolról be lehessen avatkozni!
A szóló buszokon a klímát (mást sem) távolról nem lehet vezérelni. A csuklósokon esetlegesen. Manuálisan pedig mindegyiken lehet, ez alap!

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.07.08. 10:39:14

Ismerek buszsofőrt, és tényleg nem tudják állítani a klímát.