DKV figyelő

Írjatok akármilyen DKV-val kapcsolatos észrevételt, panaszt a dkvfigyelo@gmail.com címre. Ha szeretnétek egy járattal kapcsolatban szavazást indítani pl. a 36-os járat újra a Dobozi lakótelepig közlekedjen, írjatok fent megadott címre.

Friss topikok

2009.07.02. 11:39 Zsigmi

A múlt

Tegnaptól, azaz 2009. július 1-től a Hajdú Volán Zrt. után a DKV Zrt. és az INTER TAN-KER Zrt. által létrehozott Cívisbusz Konzorcium üzemelteti a debreceni helyi autóbuszközlekedést. Ezzel egyidejűleg élesben is elindítottuk a DKV-figyelő blogot, nem titkoltan a BKV-figyelő és a MÁV-figyelő mintájára. Célunk, hogy összegyűjtsük az új debreceni tömegközlekedéssel kapcsolatos eseményeket, tapasztalatokat, véleményeket és javaslatokat. Ebben a Ti segítségetekre is számítunk, Kedves Olvasók! Leveleiteket a dkvfigyelo@gmail.com címre várjuk. A leveleket minden esetben eredeti helyesírásukkal, szöveghűen, de indokolt esetben a nevek, arcok kitakarásával közöljük. Hamarosan felvesszük a kapcsolatot a DKV-val, hiszen szeretnénk, ha a blogon felmerülő problémákra a cég érdemben reagálna. Egy későbbi posztban összefoglalom, mit tapasztaltam a tegnapi és a mai napon a városban, előtte viszont egy kis emlék a Volánról hajtás után...

Gimnazistaként és egyemistaként az utóbbi pár évben napi szinten utaztam, utazom a debreceni buszokkal - tapasztalatok egy-egy mondatban ezekről a járatokról, amelyek talán megfelelően bemutatják a Hajdú Volán utolsó éveit egy utas szemszögéből - Volán-fanok ne olvassanak tovább.

28: Indulás véletlenszerűen, vagy mégsem - inkább pontosan két járat között félidőben egy. A Doberdó utca felőli 2. megállónál szálltam fel, és a Dobozi lakótelepen le. Elméletben a 7:04-essel lazán beértem volna időre a suliba, a 7:12-es már necces, a 7:20-as reménytelen. A gyakorlatban viszont a 7:04-es kimaradt, a 7:12-es késett, így általában lihegve sikerült beesni az ajtón első órára. Indultam volna hamarabb? Nem. Ha 7:45-re kell odaérnem, és 25 perc a menetidő, ne kelljen már a 6:56-ossal indulnom! Tehát a menetrend totális be nem tartása, zsúfolt és kimaradó járatok a város egyik legforgalmasabb vonalán.

34, 35, 36 stb.: Az indulási időket nem követtem, de a 28-asnál ismertetett okokból gyakran rákényszerültem, hogy ezekkel jussak el a Segner térig, onnan pedig tovább a 25-ös vagy a 25Y-os járattal. Jellemző rájuk, hogy párban járnak, az egyik általában nem áll meg a megállóban (ha nincs leszálló) még akkor sem, ha a másikon tömeg van. Az utolsó években a zöld-fehér Neoplan buszok számomra ismeretlen okból ezekre a vonalakra kerültek át a 28-as helyett, ami érthetetlen, ha figyelembe vesszük, hogy a 28-ason nagyobb szükség lett volna a légkondícionálóra a nagyobb zsúfoltság miatt.

10, 15, 24: Lusta egyetemista még 2 megállóért is buszra száll, akárcsak én. Legjobban az indulási idők be nem tartása miatt utáltam a Volánt, amely ezeken a járatokon mindennapos jelenség volt. Nem tudom, ki számolta ki a menetidőt, de a Doberdó utcára a 10-es busz rendre 4 perccel hamarabb ért be, ami vicces, mert az indulási helytől a Doberdó utcáig a menetideje hivatalosan szintén 4 perc. Túlzsúfolt, legalábbis a reggeli órákban biztosan. A 15-ös a gyakorlatban 2-5 perccel hamarabb indult a Doberdó utcáról, emiatt többnyire sikerült is lekésnem. (Ki indul el a 3 perce lévő megállóhoz 10 perccel a busz indulása előtt, ugyebár...) A 24-esnél ellenben a késői indulás jelentette a problémát. Érdemes tudni, hogy az egyetemen az órák egészkor kezdődnek, aki tehát 40-45 között ért a megállóba, jó eséllyel indulhatott gyalog, mert egészig egyáltalán nem indult busz a Doberdó utca felől az egyetem felé. Későn kelő egyetemisták tehát menjenek gyalog. (Tudom, tudom, sünt a posztolónak.)

31, 32: Ezek azok a járatok, amelyekhez értelmetlen indulási időt megadni a nappali órákban. Követési idő pont elég lenne, mert a menetrend a belvárosi dugókban forgalomban betarthatatlan. Szerencsére sűrűn járnak, de az utóbbi időben gyakran egyszerre indultak a Doberdó utcáról, ami már kevésbé szívderítő, pláne, ha az ember tűző napon, szakadó esőben vagy hóban várja. Ráadásul az ilyen "karaván" hátránya, hogy a hátul jövő busz szinte üres, ami pazarlás. Utóbbi jelenség egyébként a 28-asokkal is előfordult, útközben rendszeresen beérték egymást: 20 percig semmi, majd két egyforma járat egymás után, a hátsó üresen.

Ha a fentieket egy mondatban kellene összefoglalnom: a menetrend tájékoztató jellegű. Most pedig néhány szó a járművekről.

Ikarus: Régi, de legalább van nyitható ablaka, és a sofőrök tövig nyomják a gázt. Nem esik szét, csak úgy tűnik. Tiszta nosztalgia.

Neoplan: Nagydarab, lomha, elvileg légkondicionált, gyakorlatilag csak az első évben. Utána a sofőrök valahogy "elfelejtették", hogy van légkondi az utastérben (költségcsökkentés, világválság?). Nyitható ablak nincs, gázszag és por viszont töményen. A kezdeti jó benyomások után gyors csalódás.

Solaris: Új fiú a klubban szép fehér színnel, nagyobbacska ablakokkal, tágas utastérrel, nagy ajtókkal. Épp kezdtem megszeretni, csak ne rázkódna olyan idegesítően.

Most a DKV-é a lehetőség, hogy a fentiekre odafigyeljen, a felmerült problémákat megoldja, azaz bebizonyítsa, hogy mindenki kedvenc 10% Kósa Lajosa minden anyagi érdek nélkül, a városlakók érdekeit szem előtt tartva döntött a Volán úgymond seggberúgása mellett.

7 komment

Címkék: vélemény közlekedés volán busz debrecen dkv civisbusz


A bejegyzés trackback címe:

https://dkvfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr781221859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.07.02. 12:05:26

Azt pedig tegyük hozzá, hogy kedd este a Volán még utoljára megtisztelte az utazóközönségét egy 8 perces távon 5 percet siető 19-es Ikarusszal.

Amúgy jó poszt lett, várjuk a folytatást.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.07.02. 12:19:12

@Bruzsy: Tegnap még nem, de ma már előjött a karaván-szindróma a 31-32 vonalon. Úgy látszik, ma már nem ültek az általad említett kis csapatoka buszokon, hogy ellenőrizzék a menetrend betartását.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.07.02. 12:21:08

@Zsigmi: hány körül? mert a tanszünetes, 15 perces követési idővel elég durva az ilyen, főleg a második napon...

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.07.02. 12:24:44

@Bruzsy: Ma délelőtt vmikor 10-11 között érték utol egymást a Csemete utcai megállóban a Doberdó utca felé.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.07.02. 12:25:28

@Zsigmi: De az Intersparnál lévő megállóban is megszokott a jelenség.

ShiniKami 2009.07.02. 14:21:15

Jó a cikk! Bár pár éve nagyon keveset használom a debreceni tömegközlekedést, ez a cikk jó kis nosztalgia volt nekem :)
Kíváncsian várom a folytatást, csak így tovább!

Senderos 2009.07.02. 19:56:08

ma a derék utcán, a sárvári pál megállónál két 24es között kevesebb mint egy perc volt. jött az első nagyjából menetrend szerint, felvett pár utast, aztán rá egyből jött mégegy, megállt, de persze nem szállt fel rá senki, ezért ment tovább a másik 24es után. kb 150-200 méter lehetett közöttük.